Pastaruoju metu virtualūs renginiai išbandomi vis daugiau įmonių. Dalis jų, karantino metu atradę tokius renginius, juos įtraukė į įmonės tradicijų sąrašą. Iš tiesų kai kuriais atvejais virtualūs renginiai yra pats geriausias pasirinkimas. Visgi, tokie renginiai kelia ir nemažai iššūkių, kuriuos reikia įveikti.
Kada naudingas virtualus renginys?
Virtualūs renginiai yra geras sprendimas tuomet, kai norite, kad jį pamatytų ir jame dalyvautų kuo įmanoma daugiau žmonių. Tai yra didžiausias virtualaus renginio privalumas – į jį prisijungti gali žmonės iš bet kurios pasaulio vietos. Todėl virtualūs renginiai yra puiki idėja įmonės veiklos pristatymams, naujų produktų pristatymo renginiui, ataskaitinei konferencijai, vadovo metiniam pranešimui ir panašioms progoms. Tai ne tik lengvai surengiamas, bet ir pigesnis renginio variantas nei organizuoti gyvą konferenciją.
Kokie virtualių renginių trūkumai?
Didžiausias tokių renginių trūkumas yra silpnas ryšys su auditorija. Dažnai pasitaiko, kad tokiuose renginiuose yra daug sudėtingiau sudominti žiūrovus ir išlaikyti jų dėmesį. Todėl kai kurios įmonės netgi vengia tokių renginių arba rengia juos tik tuomet, kai nėra galimybės surengti gyvo susitikimo.
Kaip pagerinti situaciją?
- Įtraukite dalyvius. Kaip jau minėta, vienas didžiausių pavojų, kai organizuojami online renginiai, yra net ne organizaciniai trikdžiai, o tai, kad renginyje sudėtinga išlaikyti dalyvių dėmesį. Tai ypač aktualu ilguose renginiuose, tokiuose kaip visą dieną trunkančios konferencijos ar seminarai, kur visi dalyviai stebi renginį nuotoliu. Todėl norint išvengti tokios problemos, reikėtų paįvairinti renginį. Pavyzdžiui, pranešimų metu tik dalį laiko skirti pačiam pranešimui, o likusią dalį – dalyvių klausimams ir atsakymams. Taip pat galima vesti diskusiją arba įtraukti dalyvius prašant atlikti įvairias užduotis.
- Rinkitės hibridinį modelį. Norint, kad renginys būtų pavykęs ir įdomus, galima organizuoti hibridinį renginį. Tokiu atveju dalis renginio gali vykti online, o kita dalis – gyvai. Tai tikrai geras būdas, norint įtraukti dalyvius į renginį, juos labiau sudominti ir išlaikyti jų dėmesį. Hibridiniai renginiai taip pat gali būti tokie, kai dalis žiūrovų dalyvauja ir viską stebi gyvai, o kiti prisijungę į renginio transliaciją.
- Nepamirškite gyvų renginių. Jeigu Jūsų įmonėje online renginiai jau tapo tradicija, nepamirškite, kad gyvas bendravimas taip pat labai svarbus. Kai įmonėje vyksta tik virtualūs renginiai, ilgainiui jie pabosta, mažėja darbuotojų dalyvavimas ir įsitraukimas. Todėl nepamirškite ir gyvų susitikimų kine, įmonės gimtadienio vakarėlyje, komandos formavimo seminaruose ar tiesiog surengus išvyką į gamtą vasaros metu.